Czy sztuczna inteligencja będzie nadawał rytm w motoryzacji?

Jeszcze niedawno za szczyt innowacji uchodziły technologie takie jak: czujnik deszczu, ESP - czyli system kontroli trakcji lub automatyczna klimatyzacja. W obecnych czasach wszystkie wyżej wymienione technologie są w standardzie.

W 2000r. ukazał się jeden z najnowszych modeli Seata jako przyszłość motoryzacji.
Systemy jakie on posiadał na tamte czasy to były ABS, poduszki powietrzne czy "radiokomputer". W obecnych czasach istnieje technologia, o której w tamtych czasach nawet nikt nawet nie myślał. Jest duża szansa, że w niedalekiej przyszłości zajdzie zjawisko "Technologiczna osobliwość" - czyli hipotetyczny moment ,w którym rozwój cywilizacji, gdzie postęp techniczny stanei się tak szybki, że wszelkie ludzkie przewidywania staną się nieaktualne.
Na chwilę obecną nie grozi to ludzkości, więc jesteśmy w pewnym stopniu w stanie przewidzieć technologie, która się ukaże za parę lat.

Przepisy unijne rozpowszechnią systemy bezpieczeństwa

Wiadomo, że najszybciej upowszechnią się funkcje związane z bezpieczeństwem. W końcu zazwyczaj ich stosowanie wymuszają przepisy. Poniżej przykład. Parlament, Rada i Komisja Europejska przegłosowały zmiany dotyczące konieczności montowania ograniczników prędkości oraz innych elementów bezpieczeństwa. Przewidują one, że od 2022 roku w europejskich pojazdach obowiązkowe będą technologie odpowiadające za bezpieczną jazdę, niezależnie od wersji wyposażenia. W zasadzie każda z nich już istnieje, ale obecnie są montowane za dodatkową opłatą. Na razie nie wiadomo, czy jeśli od 2022 r. będą montowane w każdym pojeździe, to będzie oznaczało, że wersje bazowe samochodów staną się droższe.

Unijne przepisy obejmą takie funkcje bezpieczeństwa jak:

Automatyczne hamowanie awaryjne
Gdy nie zdążymy zareagować na sytuację na drodze, zapatrzymy się na telefon czy coś niespodziewanie wyskoczy nam na drogę, samochód sam zacznie hamować, by uniknąć przeszkody.
Czujnik wykrywający senność
Czujnik snu weryfikuje kierunek, w którym porusza się głowa kierowcy. Jeżeli porusza się ona w sposób charakterystyczny dla osoby zasypiającej, czyli kiwa się na boki lub opada w dół, to automatycznie zostanie uruchomiony alarm
Opcjonalny asystent prędkości
Asystent prędkości może działać w różny sposób: od ostrzegania do automatycznego zwalniania pojazdu. Według ACEA system ostrzegający kierowcę o przekroczeniu prędkości za pomocą sygnału dźwiękowego irytuje kierowców – 90 proc, z nich zechce go wyłączyć.

Skontaktuj się z nami!